מיסוי על ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי הינה עסקת שכירות רכב בין חברה או אדם פרטי (שוכר) לחברת ליסינג (משכיר), כאשר השוכר מקבל את כלי התחבורה לשימוש שלו לתקופה מוגבלת (בדרך כלל עד שלוש שנים) ומשלם תמורת כך תשלום חודשי קבוע. בסיום התקופה הרכב אינו נשאר בבעלות השוכר אלא חוזר לחברת הליסינג.

בחורה חושבת על סכום המיסוי על ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי הופך להיות פופולארי יותר בישראל ולא רק בקרב חברות עסקיות אלא גם אצל עצמאים, וזאת בגלל הטבות המס הכרוכות בעסקה כזו.

מיסוי על ליסינג תפעולי

מבחינת רשות מס הכנסה, ליסינג תפעולי מוכר כעסקת שכירות לכל דבר, וזאת בניגוד לליסינג פרטי, שם ההתייחסות לעסקה היא כאילו שהרכב כבר עבר לרשותו של הקונה. מכיוון שכך, ישנן הטבות מס שניתן לעשות בהם שימוש, במידה והשוכר הוא חברה או עובד עצמאי.

כאשר מדובר בליסינג תפעולי, רשויות המס מעוניינות לעשות חלוקה בין שימוש לצורך עבודה לבין שימוש לצרכים פרטיים. כמובן שישנו קושי לעשות את החלוקה הזו, משום שהדבר משתנה מאדם לאדם, כך שרשות מס הכנסה עושה זאת באופן שרירותי ותיאורטי למדי. נעשית הפרדה בין שני מקרים – כאשר הרכב של השוכר הוא צמוד ובמקרה שהרכב הוא אינו צמוד.

רכב לא צמוד – השוכר יכול לבחור בשווי ההוצאות המוכרות הגבוהים יותר מבין שתי אפשרויות:

1) 45% משווי ההוצאות בפועל על הרכב בשנה.

2) כל ההוצאות שהשוכר הוציא על הרכב פחות ההוצאות המוכרות שנקבעו בחוק מס הכנסה.

רכב צמוד

ההוצאות מוכרות במלואן כהוצאות מוכרות למס.

אנו בפורטל צוק פיננסים ליסינג וטרייד אין עובדים עם החברות המוכרות והגדולות ביותר בתחום הליסינג התפעולי. נשמח לפרוס בפניך את האפשרויות המשתלמות ביותר של ליסינג ללא שום עלות או התחייבות מצדך. כל מה שעליך לעשות, זה להשאיר את פרטיך בעמוד זה ואנו מבטיחים לחזור אליך בהקדם האפשרי.